15 עובדות על יהלומים שכדאי שתדעו כי הן מדהימות

יהלומים הוא המזל של חודש אפריל, הוי אומר נשים שנולדו בחודש אפריל יש להם סיבה כפולה לבקש טבעות יהלומים או כל תכשיטי יהלומים נוצצים אחרים.

על מנת שנחגוג ממש שנקבל את אבני החן המסנוורים הללו, הנה חמישה עשר עובדות מעניינות על תורת היהלום וההיסטריה של יהלומים בכלל.

1

הרומאים והיוונים האמינו שליהלומים נוצרו על ידי דמעות האל או מרסיסים של כוכבים נופלים, הרומאים האמינו שהחצים של קופידון היו עם יהלומים (משם הגיע עניין החץ באהבה בין יהלומים לרומנטיקה).

2

יהלומים הם בני מיליארדי שנים, ואף הוכח שגם יותר שלושה מיליארדי שנים

3

יהלומים מופקים כ100 קילומטרים מתחת לפני האדמה והתפרצויות הרי געש עמוקות קירבו אתם לפני כדור הארץ.

4

יהלומים עשויים אלמנט אחד והם כמעט 100% פחמן. תחת חום ולחץ עצום עמוק בהרבה מתחת לשטח פני כדור הארץ, הלחץ של האטומים והפחמן יחד מביא לנו תוצאה מדהימה של יהלומים במבנה גבישי יפהפה ונדיר.

5

שם היהלום נקבע מהמילה היוונית "אדאמס", תרגום קצר של ששם זה הוא בלתי מנוצח ובלתי ניתן להריסה.

6

יהלומים הם החומר הטבעי החזק ביותר. החומר היחיד שיכול לשבור או לשרוט את היהלום הוא פגיע או ליטוש יהלום ביהלום. לא משנה עם תרכשו טבעות אירוסין זולות כי עדיין בתוכו משובץ יהלום העשוי מהחומר החזק ביותר.

7

יהלומים כבר מעורכים ונחשקים כבר במשך אלפי שנים. ראיות לכך יש שיהלומים נסחרו ונאספו בהודו עוד לפני המאה הרביעית לפני הספירה. חוקר רומי בשם פליניוס מצוטט את שאמר, " היהלום הוא היקר ביותר, לא רק של אבנים יקרות, אלא של כל הדברים בעולם הזה."

8

ההינדים הקדמונים היו משבצים יהלומים בעיני פסליהם הדתיים, האמינו שיהלומים יכולים מלשמור אותם מכלל סכנה מכיוון שהחומר שלו הוא החזק ביותר.

9

בחלק מהתרביות העתיקות האמינו שאם על השריון שלהם שיוצאים אתו לקרב יענדו יהלומים בזמן הקרב, יעזרו אומץ לב וכוח ויצליחו במלחמה.

10

יש כאלו שהאמינו בימי הביניים שיהלומים יש בהם כוח לריפוי מחלות כולל עייפות ומחלת הנפש.

יש המשך עובדות על יהלומים – החזיקו חזק

11

מקור היהלומים על פי מדינות שהשתנו גם עם הזמן. הודו הייתה המקור בעולם ליהלומים בשנת 1400 והיהלומים היו נמכרים בוונציה ובמרכזי המסחר אחרים באירופה. לאחר מכן, בשנת 1700 מקור היהלומים בהודו פחת ועבר בעיקר לברזיל, עד שהתגלתה מקור ענק של יהלומים בדרום אפריקה. בחלקים רבים בעולם אזורי יהלומים ממוקשים. כל היהלומים של לקצ'ורי תכשיטים מקורן במכרות בקנדה, בוטסואנה, נמיביה ורוסיה.

12

קולינן הוא השם של היהלום הגדול אי פעם, משקלו של קולינן הי 3,106 קרט, או 1.33 פואנד ( כמעט 650 גרם) מדהים. התגלה בשנת 1905 בדרום אפריקה, הבעלים של המכרה יחד עם מנהיגי אפריקה נתנו את קולינן למלך אדוארד. לאחר זמן מה נחתך קולינן לתשעה יהלומים גדולים וכ100 קטנים, שלושה מהגדולים נמצאים עד היום בלונדון כחלק מתכשיטי הכתר.

13

ממתי התחיל הטרנד של הצעת נישואין ביחד עם טבעות אירוסין בפעם הראשונה? בשנת 1477 הארכידוכס מקסימיליאן מאוסטריה נתן למרי של בורגנדי טבעת זהב עם יהלום בחיתוך אות M.

14

יהלומים שגודלו במעבדה מחזירים את אותו המבנה הפיזי של היהלום וחומר הכימי שיש בו בדיוק כמו יהלומים מן המכרה באדמה. גפילו גמולוג מוסמך יתקשה לזהות ביניהם ללא בדיקות מקיפות וציוד מיוחד. לקצ'ורי תכשיטים מחזיקה במלאי יהלומים מתועדים עם הוכחה מוצקת שלא מגודלים.

15

כמה עובדות מפוצצות ביותר על היהלומים: מדענים גילו כוכב לכת שמורכב בעיקר מפחמן, והוא שליש יהלום טהור! הכוכב התגלה בשנת 2004 ונקרא "קנקרי 55" (לדעתנו לא מספיק שם מרחיק לכת לכוכב עוצמתי שכזה). אולי אפילו יותר מדהים, מדענים גילו כי הכוכב בעצמו יהלום של עשרה טרליון טרליון קראט. שמו של הכוכב לוסי ונקרא על שם השיר של הביטלס "לוסי ברקיע השמיים" (אנחנו שמחים עם שם זה)

יהלומים הביאו בשורת של שמחות לאנשים לאורך ההיסטריה ובהם הצעות נישואין עם טבעות אירוסין מיוחדות, לעיתים אך גרמו סבל לחלק מהיישובים שקרובים למכרות היהלומים. לקצ'ורי תכשיטים מפיקה יהלומים ממקומות שידידותיים לסביבה ולא יהלומים דמים.

לסיכום:

האם אתה כבר יודע את העובדות הללו על יהלומים או שמא היו אלה חדשות לך? שתפו מה דעתכם בפייסבוק או טוויטר, או בסעיף ההערות!

כתיבת תגובה